CORONA

Onze fysieke winkel is gesloten maar online en telefonisch blijven wij normaal bereikbaar. De werkplaats is geopend voor het brengen en halen van reparaties. Wilt u een artikel bestellen dat u niet kan vinden in de webshop? Bel of mail dan gerust, wij maken graag een ophaal afspraak of sturen de bestelling naar u toe.

Absoluut! Bekijk ons aanbod op de website. Uiteraard wilt u 1 of meerdere scooters zien en dan het liefst van dichtbij! Wij willen u hierin van dienst zijn door met u te beeldbellen. In dit live gesprek met 1 van onze verkopers nemen wij de tijd om al uw vragen te beantwoorden en te laten zien waar u vraag naar heeft. U kunt met meerdere personen vanaf uw toestel meekijken en luisteren. Door te beeld bellen kunnen wij u het hele showroomaanbod laten zien. Een beeldbel afspraak aanvragen? Bel ons of mail naar info@scootergoods.nl met de gewenste dag/tijd. Wij zullen u met een anoniem nummer bellen op de afgesproken tijd. Een proefrit behoort ook tot de mogelijkheden, bel of mail om een afspraak in te plannen op openbare locatie.

Ja. Dat kan via de webshop, u mag ons bellen of u mailt uw bestelling naar info@scootergoods.nl. In de winkel mag geen verkoop plaatsvinden, een bestelling doen kan wel. Wij sturen de bestelling naar u toe of u haalt deze op een afgesproken tijdstip bij ons op. Dit kan vanaf 4 uur na bestelling. Zodra wij uw bestelling en betaling hebben ontvangen en u heeft aangegeven deze te willen ophalen geven wij u de ophaaltijd door. U belt zodra u bij ons bent zodat wij de bestelling buiten aan u kunnen afgeven.

Ja dat kan. Wij vragen u om de bestelling te betalen voordat u deze op komt halen. Wij zullen u na ontvangst van de betaling het tijdstip doorgeven wanneer uw bestelling klaar ligt. Dit is vanaf 4 uur na bestelling. Zodra u bij ons voor de deur staat belt u ons om aan te geven dat u er bent. Wij zullen uw bestelling buiten aan u afleveren. Kom op de afgesproken tijd om kruisend bezoek te voorkomen en houdt ten alle tijden de corona maatregelen in acht. Houdt 1,5 meter afstand en vertrek bij drukte.

Jazeker! De werkplaats is normaal geopend.
Let op! 25-12 t/m 1-01 zijn wij gesloten. Uw afspraak wordt hiervoor of hierna ingepland.

Indien uw scooter bij ons aanwezig is voor onderhoud of reparatie mogen wij artikelen ten behoeve van het onderhoud of de reparatie aan u verkopen. Andere artikelen dienen te worden besteld door met ons te bellen, een bestelling te mailen of via onze webshop.

ONDERDELEN

Wij doen ons best om de bestellingen waarvan de betaling voor 11:00uur binnen zijn dezelfde dag te versturen. In het hoog (scooter) seizoen (april – september) wordt de winkel druk bezocht en nemen wij de tijd voor de klanten die in de winkel zijn. Daarnaast kan het zijn dat een tweedehands onderdeel nog gedemonteerd en/of gecontroleerd moet worden, dit kan voor vertraging zorgen, wij vragen hiervoor begrip. Na het versturen van je pakket ontvang je de track and trace code.

Dat is eenvoudig! Je kan in onze webshop al veel producten vinden, staat wat jij zoekt hier (nog) niet bij? Vul dan het contactformulier in op de website of stuur een mail met duidelijke beschrijving naar info@scootergoods.nl. Wij mailen je terug of we dit op voorraad hebben en wat de prijs hiervan is. Na akkoord mailen wij de betalingsgegevens en vragen wij om het verzendadres. Na het ontvangen van de betaling wordt het pakket verzonden.

Het woord zegt het al, de onderdelen zijn niet nieuw. Het kan dus zijn dat er gebruikssporen op te zien zijn of dat het opgepoetst moet worden. Alle spullen die het magazijn in gaan worden gecontroleerd, wij verkopen dus geen kapotte onderdelen.

De verzendkosten bedragen €7,50 voor pakketten tot 10 kilo en €15,- voor pakketten boven 10 kilo. Het verzenden van een motorblok kost €25,-. Wij recyclen zo veel mogelijk verpakkingen van leveringen om tweedehands artikelen in op te sturen. Verwacht dus geen hippe doos, alles wordt functioneel verpakt.

Als je hierover twijfelt is het verstandig om contact op te nemen met een van onze verkoopmedewerkers. Een eenmaal verzonden tweedehands onderdeel nemen wij niet retour.

Ja, dit kan tijdens onze openingstijden. Geef in je bestelling gelijk aan dat je deze wil komen ophalen zodat wij jou kunnen antwoorden wanneer de bestelling voor je klaar ligt.

Tweedehands onderdelen nemen wij niet retour. Nieuwe onderdelen kunnen binnen 14 dagen, als deze nog in de verpakking zitten én ongebruikt zijn, retour worden gestuurd. Elektrische delen nemen wij niet retour.

SCOOTERS

Dit verschilt per scooter, de garantie wordt door de fabriek afgegeven en verschilt per merk.

Bij het ene merk is dit 1 jaar (bijv. BTC) en bij een ander merk 2 (bijv. Vespa) en bij Kymco en SYM zelfs 3 jaar.
Bij gebruikte scooters kan deze inmiddels zijn verstreken, dit kan je nakijken als je de datum eerste toelating weet (via het kenteken) en het garantietermijn van de fabriek weet. Vraag dit gerust na aan een van onze verkoopmedewerkers.
Wij geven op gebruikte scooters altijd 3 maanden garantie.

Dit kan zeker! Heb je je scooter bij ons gekocht? Dan ben je verzekerd van onze onderhoud- en ophaalservice! Onder het zadel van de scooter plakken wij een sticker waarop je makkelijk kan bijhouden wanneer je scooter terug moet voor een onderhoudsbeurt.

Heb je je scooter ergens anders gekocht? Dan nemen wij deze in principe niet aan. Het is voor ons lastig om in te schatten wat er al wel of niet aan is gesleuteld, hiermee kunnen wij geen garantie geven op reparaties, wat wij vervelend vinden. Tevens gaan in drukke perioden onze eigen klanten voor.

Je hebt dus twee keer voordeel als je bij ons je scooter koopt!

Dan bel je ons op en verteld wat er aan de hand is. Het kan zomaar zijn dat wij je telefonisch al kunnen helpen om het probleem op te lossen. Indien de scooter niet meer kan rijden of bij pech mag je gebruik maken van onze ophaal- en brengservice. Wanneer de scooter bij ons in onderhoud is, doen wij dit helemaal gratis binnen een straal van 20 kilometer vanaf Scootergoods. Het onderhoud moet wel tijdig zijn uitgevoerd. Is dit niet het geval? Dan betaal je €19,95 voor de ophaalservice in de regio. Buiten deze regio spreken wij in overleg een redelijk ophaaltarief af. We plannen een ophaalafspraak in en sturen onze chauffeur jouw kant op. Tussen het ene en het andere adres neemt de chauffeur contact met je op om aan te geven rond welke tijd hij er zal zijn zodat jij niet een halve dag vrij hoeft te nemen!

Dit is verschillend, als wij een bepaalde uitvoering niet op voorraad hebben kan het zijn dat ook wij moeten wachten op een levertijd. Als de scooter bij ons staat wordt deze direct ingepland. Afhankelijk van het seizoen proberen wij je binnen een week terug te zien voor jouw ophaalafspraak!

Ja, dit is zeker mogelijk! In samenwerking met Scooterflex bieden wij ‘Comfort betaalgemak’ aan, hiermee wordt je eigenaar van de scooter en betaal je een vast bedrag per maand. Er zijn verschillende looptijden mogelijk. Kijk voor meer informatie op onze website bij Diensten > Financiering en lease of stel je vraag aan een van onze verkoopmedewerkers.

Absoluut!
Voor €50,= wordt jouw scooter in Nederland*, voor de deur afgeleverd!

(*muv waddeneilanden)

Jazeker! Door onze jarenlange ervaring met in- en verkoop van gebruikte scooters weten wij een goede prijsindicatie te geven. Kom gerust langs of vul zo volledig mogelijk, inclusief foto’s, het inkoopformulier in op de website zodat wij een bod kunnen doen.

Ja, wij hebben leenscooters staan. Na het ondertekenen van het uitleenformulier kan je deze zo mee nemen! De kosten hiervoor zijn een paar euro per dag.
Je krijgt de scooter met een volle tank mee, wij rekenen erop dat jij deze dan ook weer volgetankt bij ons terug brengt.

Dat verschilt per merk, zie onderstaand schema.

Interval onderhoudsbeurt
BTC  Na iedere 2000km
Kymco  Na iedere 4000km
Piaggio  Na iedere 4000km
SYM  Na iedere 4000km
Vespa  Na iedere 4000km
NIU  Na iedere 5000km

Dit verschilt uiteraard per scooter. Wij doen er alles aan om de omschrijving op de website zo volledig en duidelijk mogelijk te maken. Kom gerust kijken om zelf te beoordelen of de scooter is wat je verwacht. Je kan ons bij vragen ook bellen tijdens de openingstijden van de winkel.